רובע הדר ותיירות קהילתית

 

רובע הדר הכרמל

רובע הדר הכרמל הוא אחד הרובעים הוותיקים והמרכזיים בעיר חיפה.

 

הרובע נוסד בשנת 1922, כ"עיר גנים" על פי תכנונו של האדריכל הגרמני ריכרד קאופמן. הרובע מורכב ממספר שכונות, שכולן נבנו במהלך המאה ה-20 בשלבים שונים, ונחשב למורשת אורבנית ייחודית, שמשלבת בין ארכיטקטורה בסגנון באוהאוס לבין גינות ופארקים ירוקים.

 

הרובע משקף את ההיסטוריה והתרבות של חיפה. בהדר נמצאים מבנים שנבנו בסגנון הבינלאומי המושפע מאסכולת הבאוהאוס לצד בניינים אקלקטיים וארצישראליים. רחוב הרצל שעובר בה הוא אחד הרחובות הסואנים של חיפה, ובו נמצאים חנויות ובתי עסק רבים, בסמיכות זה לזה עומדים במרכז השכונה מגדל השעון שהוקם בשנת 1935, בית הקרנות, שנבנה בשנות ה-30 ושיכן את המוסדות הלאומיים; בניין הטכניון הישן - היום מוזיאון המדע, ומשכן בית הספר הריאלי - חלוץ החינוך העברי. בהדר נמצאים גם בית העירייה, שמשמש כמשכנם של כל ראשי העיר חיפה בתקופה המודרנית, ושוק תלפיות התוסס.

 

היום, רובע הדר הכרמל הוא רובע צבעוני ומגוון, שמאוכלס על ידי תושבים מכל התרבויות והמגזרים. הרובע מציע למבקרים ולתושבים חוויות תיירותיות ותרבותיות מרתקות, כגון הסיורים המודרכים בשכונות ההיסטוריות, המוזיאונים, הגלריות, המסעדות המעולות, החנויות האופנתיות, המלונות והאירוח הנעימים וכמובן - האנשים המדהימים.

 

רובע הדר הכרמל הוא רובע של העבר והעתיד, של המסורת והחידוש, של היופי והאופי, של הכרמל ושל חיפה.

powered by ATARIX